Gyógyító írás

2016. június 07. 12:20 - Miskei Anikó

Úgy érzed nem vagy önmagad?

Nem érted hova tűnt az egykoron lelkes, optimista, szép életet vizionáló ember, aki Te voltál?

Úgy érzed, ahogy telnek az évek egyre fogy a reményed és beéred egyre kevesebbel?

Az időt egyre inkább ellenségnek tartod, ahelyett, hogy kamatoztatni tudnád a nyereségeit?

Képtelen vagy felidézni, hogy mikor vált az egykor mosolygós lányból/ sármos srácból egy morgó, időnként önsajnálatba süllyedő ember?



A válasz pedig roppant egyszerű. És a Te kezedben van. Így a kulcs is ahhoz, hogy mindezt a visszájára fordítsd.
Hányszor volt olyan, hogy amikor valami rossz dolog történt, számtalanszor játszottad le a fejedben a történteket vagy mesélted el másoknak? Akár készítettél naplóbejegyzést vagy legyünk modernek, írtál róla a blogodban? És mindezt miért tetted? Hogy jobban érezd Magad?
De mi van akkor, ha
  • minden egyes alkalommal, amikor lejátszottad magadban a szituációt, elmondtad valakinek, éppen ezt a kellemetlen érzelmi állapotot rögzítetted a testedben?
  • valójában az, amit Te megkönnyebbülésnek hittél, az nem volt más, mint kezdtél hozzászokni ehhez a kellemetlen érzelmi állapothoz?
  • ez a kellemetlen érzelmi állapot elkezdte megváltoztatni a gondolkodásodat és szinte észrevétlenül kezdtél el te is megváltozni általa?
  • azt, amit először csak egy rossz hangulatnak éreztél, az a folyamatos rágódás és ismétlés által a kedélyállapotoddá vált majd egyszer csak a személyiséged része lett?
  • kiszabadulhatsz a múlt csapdájából és ahelyett, hogy elakadt bakelitlemezként ismételgetnéd a múltad egy-egy aspektusát, visszakapnád az életed?
  • visszafordíthatod ezt a folyamatot könnyedén és visszanyerheted azt aki, 1/5/10 vagy akár 20 évvel ezelőtt voltál? És most arra a valakire gondolok, aki még könnyedén és örömmel volt képes megélni a hétköznapokat
  • nem csak a boldog jövőd, de az egészséged is azon múlik, hajlandó vagy-e visszafordítani  az egészet?

Észrevetted már, hogy milyen furán működünk, mi emberek? A rossz történéseket hajlamosabbak vagyunk sokkal többet és hosszabban ismételgetni magunkban és másoknak, mint amikor valami szuper, felemelő, lelkesítő történik velünk. Ez alól talán csak egyetlen kivétel van: az összes sejtünket bizseregtető, gyomrunkban könnyed pillangókat táncoltató szerelem. És tegyük hozzá, ez is leginkább az elején jellemző.
Amikor a konfliktusokat, félelmeket és fájdalmakat ismétled, a gondolataidhoz érzések is társulnak. Az érzések lenyomatot hagynak a testedben, ami megerősítést küld az agyadnak. Gondolataidnak megfelelő érzések jelennek meg a testedben és az érzéseidnek megfelelő gondolataid születnek. És hipp-hopp, máris belekerültél a 22-es csapdájába, amire előfordul, csak évtizedek múltán eszmélsz rá.
Ráadásul a munkahelyi konfliktus, párkapcsolati krízis, költözés, egzisztenciális nehézségsokszor olyan érzésekkel társulnak, mint a szorongás, félelem, düh, neheztelés. Ha ezeket az érzéseket hosszú ideig fenntartod, azzal olyan működésre készteted a tested, ami betegségek megjelenéséhez vezet.

 

"Vártam már nagyon ezt a hétvégét. Mindig is szerettem írni, betűkben, írásjelekben , szavakban csapdába ejteni az érzéseimet, úgy hogy közben átengedtem testemen, lelkemen ezt a gyógyító energiát, mint amikor egy vízesésben fürdőzök. Néha kortyolok is belőle. Hadd mosson át mindent, belül is, kívül is.De jó lesz! Könnyen fog ez menni- gondoltam-, van ebben nekem gyakorlatom.
 Nem ment könnyen. Sőt. Bevallom, a középidőnél volt a kegkritikusabb, kínlódtam is egy kicsit.  Az még rendben volt , hogy írjuk le..., de az, hogy olvassuk is fel... Volt sírás, nevetés, remegés; a testem ezerféle eszközt használt arra, hogy akkor most elengedjem végre ezt a traumát. Szembesültem azzal is, hogy amikor már ötödszörre gondoltam végig és írtam le a " történetemet" más- más színezettel, türelmetlen lettem, elfáradtam...De megcsináltam! Az első nap fáradtságát harmadnap reggelre pihentség és nyugalom váltotta fel. Valami feloldódott bennem.A rákövetkező héten újabb két történetemmel néztem így farkasszemet. És én győztem:-)"
 
Mi kell ahhoz, hogy átvághasd ezt a gordiuszi csomót?

 

A Gyógyító írás azért pótolhatatlan technika az eszköztáradban, mert arra nyújt hatékony megoldást, amikor valamilyen nehéz életesemény történik veled, hatékonyan tudd feldolgozni és ezáltal mondjuk úgy, hatástalanítani. Tudod, ezek azok az események, amiket eddig annyiszor lejátszottál fejben


  • felmondtak a munkahelyeden
  • szakított a párod
  •  olyan helyzetbe kerültél, amikor megszégyenítettek
  • elköltöztél
  • baleset ért vagy szemtanúja voltál
  • egy diagnózissal kellett szembesülnöd
  • elváltál
  •  meghalt egy szeretted
  • szültél (sajnos van olyan statisztika, ami azt állítja, hogy 3-ból 1 nőt trauma ér a vajúdás/szülés során)


 „Ezt  a traumát már lassan 18 éve "cipeltem". Hála Anikónak, nem futamodtam meg tőle, hanem szembenéztem vele és szeretetteljes, támogató, biztonságos közegben megláttam a valóságot és kitisztult a kép, az érzelmeim pedig letisztultak. Nagyon hálás vagyok Anikónak, hogy részt vehettem ezen a nem mindennapi tanfolyamon és megismerhettem ezt a technikát, hiszen olyan fájdalmas emlékek hatásait is sikeresen lehet oldani vele, melyek szorongást, pánikor, folyamatos bűntudatot okoztak.”
„Elképzelni sem tudtam, mit változtat egy múltbéli helyzeten az, hogy leírom. De működik. Valóban sikerült egy régi, negatív élményt lecsupaszítani és pusztán annak látni, ami volt: egy esemény az életemben. Sokkal nyugodtabb és derűsebb vagyok most a második nap végén, kicsit olyan érzésem van, mint ha egy rettegett szörnnyel néztem volna szembe.”

 

Ezen a napon olyan információkat kapsz tőlem, aminek köszönhetően teljesen meg fog változni az, amit eddig gondoltál a történtekről. És ha a gondolataid megváltoztak a negatív életesemény kapcsán, akkor abban a pillanatban a hozzá kapcsolódó érzéseid is megváltoznak. Ezzel már ki is léptél az ördögi körből és szabad vagy.
Bónuszként ezt a technikát nem csak a múltbeli események feldolgozására használhatod, hanem mindig kéznél lesz a jövőbenis, ha úgy alakul. Azt ugye nem ígérhetem meg, hogy nem fogsz több nehézséggel szembekerülni, hiszen ez ellentmondana az élet természetének. De azt megígérem, ha használod ezt a technikát, nem kell többet a tehetetlenségnek és reménytelenségnek kiszolgáltatva töltened a hétköznapokat.

 

Készen állsz arra, hogy egy boldogabb jövőt, jobb egészséget válassz és magad mögött hagyd a múltadat?

 

Kezdhetünk? Én itt vagyok és segítek!

 

„De én írok naplót. Az ugyanaz, nem?”
Nem.
A naplóírás sokat segít ugyan, de a komolyabb traumák feldolgozásához kevés.
A Gyógyító írás tanfolyamon egyetlen, nagy traumát járunk körül különböző szempontok szerint, a pszichológiában ismert eszközök felhasználásával, míg a történethez tartozó érzések intenzitása csökken, vagy teljesen megszűnik.
A traumatizáló élményeket nem kitöröljük, nem elnyomjuk, hanem szépen, közösen feldolgozzuk a hozzájuk kapcsolódó érzelmeket.

 

„De én nem tudok szépen fogalmazni.”
Nem is kell: most nem írókat képzünk. Nem kell választékosan fogalmazod, nem kell, hogy bárkinek tetsszen, sőt! A Gyógyító írás tanfolyam arról szól, hogy gondolkodás nélkül, azonnal leírd, ami eszedbe jut.
Le tudsz írni 10-15 összefüggő mondatot? Akkor gyere bátran! 

 

„De én nem szeretném idegenek előtt kiteregetni a problémáimat.”
Nem is kell: elég, ha magadban tisztázod őket.
Ha akarod, elmeséled, ha akarod, nem. Ha akarod, felolvasod az írásaidat, ha akarod, nem.
Ez a tanfolyam arról szól, hogy feldolgozzuk a téged ért traumát, nem pedig arról, hogy kínos helyzetekbe hozzunk.

 

„Drága.”
 Az 1 napos tanfolyam ára 35.000 Ft. A pszichológus óradíja (ami esetenként 45-50 percet takar): 8000-15.000  Ft. Minimum 3 hónapban gondolkodjál, ami a legolcsóbb óradíjjal számolva is közel 100.000 Ft.  Itt viszont egy olyan technikát sajátítasz el, amit bárhol, bármikor önállóan is képes leszel alkalmazni. Ugyanakkor nem helyettesíti a pszichoterápiát.
 
Hogyan tudok jelentkezni a tanfolyamra?

 

Ki tartja a tanfolyamot?
 
Miskei Anikó, pszichológus

Szeretném Neked megmutatni azt a világot, ami a jelenlegi valóságodon kívül esik. Az, ahogyan látod most a világot, Magadat és a Veled történteket, csak egy nézőpont a számtalan lehetséges nézőpont közül. Ha arra törekszel, hogy a világot passzírozd bele a Te nézőpontodba, akkor veszítesz. Viszont ha szert teszel arra a képességre, hogy észrevegyél más nézőpontokat is, akkor végtelen számú valóság nyílik meg számodra. És innen már csak egyetlen dolgod van, hogy válasszál. Választhatod az örömöt és könnyedséget. Vagy bármi mást. Nincs jó vagy rossz. Csak választás. Ami teremti a valóságodat. Hajlandó vagy elkezdeni játszani ezzel az izgalmas lehetőséggel?

Helyszín:
Budapest
Időpont:
2019. május 19.
Ár:
35.000 Ft/Fő


„Megerősített, hogy a nap első felében arra fókuszáltam, hogy mennyi jó van az életemben. Ezek eddig fel sem tűntek. Én is valahogy úgy voltam berendezkedve, hogy csak az szúrt szemet, ha nem ment valami, az nem érdekelt, ha igen, az természetes. Ez az írás tényleg gyógyító, ha arra gondolok, hogy nem vagyok egyedül. Van testem, lelkem, szellemem, akkor nem meglepő, hogy egy történetet is sok szempontból meg lehet vizsgálni. Itt ez történt és segített. Köszönöm!”
„Kibírod, ha kiírod…

A traumaoldó írásnak már a neve sem ígért felhőtlen szórakozást, ezt be is tartotta. Kemény munka volt írni, írni, írni. És érezni. És őszintének lenni. Magammal, másokkal, mások előtt. Ismét megélhettem a csoport felemelő erejét, a megosztás könnyebbséget jelentő csodáját. Így is volt olyasmi, aminek elmondására, felolvasására még nem voltam képes. Köszönöm Anikónak a türelmet, szakértelmet, belső erőt, amivel vezetett minket ezen az úton.”


 
 
 
 
 

A tanfolyam célja, hogy pszichoedukáció keretében a cooping-mechanizmusok repertoárját bővítse, a megszerzett tudást elmélyítse. Valamint a meglévő erőforrásokat feltérképezze és aktivizálja.
Ezen a tanfolyamon csak egészséges személyek vehetnek részt. Amennyiben szakmailag úgy ítélem meg, hogy a Te eseted szakmai kompetenciámon kívül esik, más merre foglak irányítani. Köszönöm, hogy megérted, hogy a döntésem a Te érdekedet szolgálja.
 

 

komment
süti beállítások módosítása