Fáradtan ébredtél ma reggel?

2015. február 24. 15:10 - Miskei Anikó



Te hogy szoktál mostanában válaszolni erre a kérdésre? Mennyi időt töltesz alvással?

Este, mikor lefekszel, csak nézed a plafont órákon keresztül. Ezért felkelsz, előveszel egy könyvet, olvasol kicsit. Vagy épp bekapcsolod a tévét, hátha arra majd elaszol. Sikerül álomba merülnöd, de éjjel fel-felriadsz, hánykolódsz és dobálod magad. Mire elaludnál, csörög a vekker. Amit ha meg is hallasz, fejedre húzod a párnát, miközben elmormolsz egy „neem aaakaraooomot”. Aztán lenyomod a szundit, „csak még 5 perc” felkiáltással, legalább háromszor. És idővel az sem segít, hogy a szoba túloldalán, a szekrény tetején lévő doboz mögé rejted a sziréna hangon és erősségen nyivákoló vekkert, amihez egy székekből készített akadálypályán keresztül kell eljutnod. Fogalmad sincs, hogy miképp, de ezt az akrobatika mutatványt anélkül hajtod végre, hogy emlékeznél rá, amikor felriadsz azzal a felkiáltással, hogy „elkéééésteeem”.

http://erikjohanssonphoto.com/work/dreamwalking-2/


Idővel kezdesz hozzászokni, hogy nincs energiád. Fáradtan fekszel és épp ilyen fáradtan kelsz. A kávét napközben szinte intravénásan adagolod. Csakhogy észreveszed, hogy koncentrációs képességed romlik, egyre több mindent felejtesz. Már nem elég, ha a megbeszélések előtt egyszer olvasod át az anyagot, legalább háromszor kell nekiveselkedned. A vidám percek száma csökken, a melankóliából egyre több jut. Egyszer aztán azon kapod magad, miközben reggel indulófélben beletekintesz a tükörbe, hogy az a valamikor volt vidám, mosolygós lány/ jó kedélyű srác eltűnt. Egy pillanatra megérzed, miért mondja a párod, hogy olyan más lettél, mint akit megismert.

Ugye sosem gondoltad volna, hogy egy „kis alváshiány” akár ide is kifuthat?

Ha vissza szeretnéd kapni valódi önmagad, ideje változtatásokat véghezvinned az életedben!

Az első és legfontosabb, hogy alakítsd át a napirendedet. Hangold össze az életritmusodat a természet ritmusával. Bármennyire is lehetetlennek tűnik a feladat, a nyeresége mindent visszaigazol.
Annak idején én is bagoly típusnak gondoltam magam, aki délután/este tud igazán hatékonyan teljesíteni. Ma már fél 6-6-kor kelek és alig várom, hogy nekikezdhessek a napi teendőimhez.

Még számtalan „trükk” van, ami bevethetsz a pihentető alvás érdekében. Ha érdekel a téma, érdemes visszanézned, mert hamarosan elkészül egy ingyenes tudásanyagom, amiben részletesen leírom a megoldásokat.

Addig is pihentető éjszakákat!

Miskei Anikó