Mit teszel, ha nő a nyomás rajtad?

2014. május 26. 20:32 - Miskei Anikó



Az elmúlt időszakban dolgos napok vannak a hátam mögött. Aminek nagyon örülök, mert látszik a munkám gyümölcse. Ugyanakkor azt is megéreztem, hogy ha szeretném hosszabb távon tartani ezt a tempót, akkor változtatnom kell.

Régen ez úgy nézett ki nálam, hogy időről-időre ellepték az íróasztalomat a könyvek és iratok, egyre kimaradoztak az edzések és gyakrabban kerülte a kezem ügyébe a nassolni valók és egyéb, egészségesnek nem éppen nevezhető ételek.



Most viszont valami teljesen mást tapasztalok. Sokkal nagyobb igényem lett, hogy rendezett legyen a környezetem, most az a fárasztó, ha nem pakolok el. Mivel mostanság a testmozgással kissé hadilábon álltam, így minden másnapra bekerült egy kis kettlebell edzés. A napi 2x20 perc meditáció már évek óta a napi rutinom része, most pedig különösen érzem a jelentőségét, ami a teherbírásomon és teljesítményemen is látszik. Végül pedig az az igényem is fokozódott, hogy a táplálkozásomra is jobban odafigyeljek és nem csak hogy rendszeresen, de táplálóan is étkezzem.

Érdekes ezt megélni, hogy a szétesettség helyett egy nagyobb rendezettség felé alakít ez a jelenlegi élethelyzet. Minden szempontból jó formában kell lennem.

Végiggondolva érthető is. Vegyük csak egy ház példáját. Nagyon jó és stabil alapokkal és szerkezettel kell rendelkeznie ahhoz, hogy terhelhető legyen és ellásson minden fontos funkciót. Mert mi történik, ha időhiány és szűkös határidők miatt kihagyunk egy kis cementet itt, egyéb alapanyagot ott? A válaszért nem kell messzire menni, nézzük csak meg a számtalan új építésű ingatlant, ahol nagyon hamar jelentkeznek a problémák.
Azt javaslom tehát, hogy vigyél rendszert az életedbe. Könnyebb a rutint kialakítani és megszokni, amikor kevesebb a terhelés, de közben sem lehetetlen. Hogyan kezdj hozzá?

1.  Alakítsd ki a napirendedet
Érdemes a témában néhány könyvet is elolvasni. Amiket ajánlok:


2.     Szervezd meg a házimunkát
Erre kiváló Via 30 napos FlyLady programja (itt), aminek köszönhetően gyerekjátékká válik a takarítás, rendrakás.

3.     Szánj napi 20 percet mozgásra
Számtalan program van, ami által 20 perc alatt átmozgathatod a tested és növelheted állóképességedet. Ilyen például a Bodyrock (itt és itt).

1.     Relaxálj vagy meditálj minden nap
Keresd meg azt a formát, ami Neked leginkább beválik. Én a Transzcendentális Meditációt ajánlom. Számtalan információt és érdekességet megtudhatsz róla a http://www.tminfo.hu/oldalon.

2.     Végül pedig az egészséges táplálkozás
Az autó is akkor megy jól, ha minőségi üzemanyagot töltünk bele. Fontos, hogy az étkezésnél vedd figyelembe a saját igényeidet, szükségleteidet. Nem biztos, hogy mindenkinek a napi 8x-i étkezés az ideális. Bármilyen irányelvet is követsz, figyeld tested jelzéseit és ennek megfelelően alakíts étkezésedet! 

Neked milyen praktikáid vannak? Oszd meg velünk kommentben!

Miskei Anikó
pszichológus


Ha pedig úgy érzed, hogy egy-egy nehéz időszak maradandó nyomot hagyott benned, vegyél részt a következő "Kibírod, ha kiírod" tréningen! Részletek itt!